יצירת ספר דיגיטלי – החששות והתשובות

יצירת ספר דיגיטלי
יצירת ספר דיגיטלי - למה לכן?

האם גם לך יש טיעונים טובים נגד יצירת ספר דיגיטלי? הנה לפניכם רשימה של הסתייגויות רווחות של קהל הקוראים מהמרה של ספר בתצורה מודפסת לתצורה דיגיטלית. החששות – והתשובות.

יצירת ספר דיגיטלי – כל החששות

האם אתה חושב שמדובר בעניין שהקורא יראה בו מסובך לתפעול?
האם נדמה לך שיצירת ספר דיגיטלי הוא עניין יקר?
הטיעון הנוסף נגד יצירת ספר דיגיטלי טוען כי בעצם לא נוח לקרוא בפורמט הדיגיטלי.
עוד סיבה המתנגדת ליצירת ספר דיגיטלי טוענת – הפורמט הדיגיטלי לא זמין כמו הספר המודפס.
באותו עניין: יש גורסים – זה פשוט לא נוח. ספר אפשר לקחת לשרותים, וספר דיגיטלי…?
יש שאוהבים ללוות את הספר הדיגיטלי בהערות, בפתקאות. האם זה אחד החסרונות בפורמט הדיגיטלי?
עוד טיעון: ספר דיגיטלי מצריך מכשור מיוחד. קינדל, או מכשיר אחר?
ולסיום – המתנגדים אומרים: רוב רובם של הספרים בעולם הוצאו לאור בפורמט מודפס. אין די מבחר דיגיטלי.
אז בוא נשיב אחד לאחד.

מסובך?

ממש לא. הקריאה בספר דיגיטלי פשוטה ואינטואטיבית ביותר. לכל אדם, בכל גיל, גם לכאלה שמעולם לא השתמשו במחשב. ניתן לקרוא את הספר בכל אמצעי – במחשב שולחני, לפטופ, בטאבלט, בסמארטפון. הדפדוף ממש כפי שמתבצע בספר – באמצעות הזזת אצבע. בתצורת המחשב – העמודים רכים, הכריכה יכולה להיות קשה. רחש הדפים ממש טבעי. קלי קלות.

יקר?

ממש לא. הרבה יותר זול ומשתלם להפיק ספר דיגיטלי – הרבה יותר זול ומהיר לרכוש ספר דיגיטלי. יש כיום חנויות המתמחות במכירת ספרים דיגיטליים. אין צורך לכתת רגליים, אין צורך להעמיס קילוגרמים כבדים. זול ויעיל.

קריא?

יותר מספר מודפס. בספר הדיגיטלי ניתן בהקשת אצבע להגדיל ולהקטין כל עמוד. פונט גדול ואפילו ענק. בניגוד לספר המודפס שבו הפונט קבוע – באמצעי הדיגיטלי ניתן לעשות זום בעמוד, גם במחשב, גם בטאבלט, גם בסמארטפון. יתרון עצום.

זמין?

הכי זמין שיש. הרי הסמארטפון/ טאבלט/ מחשב שלך – נמצאים כל היום (והלילה…) בסמוך ליד שלך. יש זמינות גדולה מזו?

נוח?

ועוד איך! שמעת פעם על קורא שיכול לקחת אינציקלופדיה בת אלף עמודים בתוך כיס המכנסיים שלו?… שאלה רטורית. האינציקלופדיה / הספר עב הכרס יכול בקלות להיכנס לכיס המכנסיים שלך באמצעות ה…סמארטפון שלך. ככה זה שאין צורך בספר עב כרס וכבד – וניתן לראות הכל במכשיר קטנטן.

נגיש?

יותר נגיש מספר מודפס. רוצה לסמן עמודים בפתקאות? רוצה ליצור סימניה ולחזור אליה רק בעוד יום-יומיים? רוצה לחפש ביטוי / מילה שנמצאת בספר? כל אלה ניתן לעשות באופן יעיל ואוטומטי בספר הדיגיטלי.

מצריך מכשיר מיוחד?

ממש לא. אין צורך בקינדל, אין צורך בתוכנה ייעודית. הספר הדיגיטלי בנוי בשיטת TML5 – ונפתח אוטומטית בכל מכשיר. אין צורך בתוכנת אקרובט, או תוכנה אחרת. לחיצה – וזה נפתח באוויר. הכי פשוט.

מבחר וגיוון

כיום כמעט כל מו”ל בעולם מבין שהעולם הולך לכיוון הספרים הדיגיטליים. אלפי ספרים מודפסים כבר הומרו לתצורה דיגיטלית, ורבים מהפרסומים כיום מופיעים רק בתצורה דיגיטלית. זה העתיד, ולא ירחק היום וככל הנראה הספרים המודפסים ילכו וייעלמו – והספרים הדיגיטליים ישתלטו בעולם.

כתוב אלינו - ונחזור אליך עם פרטים נוספים