פרסום דיגיטלי עם סרטוני וידאו

איך יוצרים מגזין דיגיטלי, או חוברת דיגיטלית, כשבין דפיה מוטמעים סרטוני וידאו? האם עיתון דיגיטלי כזה אטרקטיבי יותר? האם גם ספר דיגטלי יכול להכיל וידאו?
על שאלות אלה ועוד – נשיב במאמר הבא.

איך יוצרים מגזין דיגיטלי עם וידאו
וידאו בחוברת דיגיטלית

איך יוצרים מגזין דיגיטלי אינטראקטיבי?

היתרון הגדול בתצורה הדיגיטלית של עיתון דיגיטלי, אלבום דיגיטלי, קטלוג דיגיטלי וכד' – הוא בהיותו ידידותי למשתמש.
הכוונה: הקורא לא רק מסתפק בקריאה פסיבית של הטקסט, אלא יכול לפעול, ולהשתתף בחווייה.
עובדת היותו של הפרסום הדיגיטלי אינטראקטיבי, מאפשר לקורא להיות שותף מלא להחלטה כיצד לקרוא את החוברת.

אחת האפשרויות המגניבות של הפרסום הדיגיטלי – הוא באפשרות לשלב בין הדפים "הפתעה" בדמות סרטון וידאו רלבנטי לנושא.
לא רק תמונות "סטילס" קפואות, אלא סרטון דינמי, עם קול או מוסיקה.
הקריאה הופכת לדינמית.

אפשרויות ההטמעה של סרטוני וידאו

אם אתה מארח את קטעי הווידאו שלך עם Wistia, עכשיו אתה יכול להוסיף אותם לפרסום שלך בקלות כמו ב- YouTube ו- Vimeo.
כל שרתי הווידאו הגדולים יכולים לארח את הסרטונים שלך שיוצגו כחלק אינטגרלי מדפי החוברת.
כל שתזדקק הוא רק למסור את כתובת הסרטון (לינק) ולהשאיר בדף מקום להופעת הסרטון.
זהו. אתה גם יכול להחליט אם תרצה שהסרטון שלך ינוגן ממש מההתחלה, או בשלב מאוחר יותר.

אפשרויות הפעלת הווידאו

אז איך יוצרים מגזין דיגיטלי עם סרטונים?
לפניכם האפשרויות להפעלת סרטון הווידאו בתוך העמוד הדיגיטלי – להחלטתכם.

  1. הפעלה אוטומטית של הסרטון, עם פתיחת הדף. הקורא אינו צריך לעשות כל פעולה. בעת הדפדוף, כשהקורא יגיע לעמוד שבו מוטמע סרטו וידאו – זה יתחיל לנגן בעצמו. הסרטון יהיה בגובה מינימלי של 190 פיקסל, (רצוי אף יותר) כדי שאפשרות זאת תתמלא.
  2. הסרטון יוצב במקומו, אך לא יתנגן באופן אוטומטי. רק לחיצה על האייקון (פלייאר) תתחיל את ההפעלה. יחד עם זה הסרטון יפעל בתוך השטח שהוקצה לו בתוך העמוד.
  3. אפשרות זאת דומה לאפשרות הקודמת, אך עם תוספת; הסרטון יתחיל לפעול רק לאחר לחיצה. יחד עם זה הלחיצה תגרום לסרטו "לקפוץ" ממקומו Pop-Up (פופ-אפ) ולגדול בתוך שטח העמוד. בסיום על הקורא ללחוץ על סגירת הסרטון, ובכך ימשיך בעצם לנווט בעמוד.

אפשרי, אך לא מומלץ

האפשרות הקיימת, אך פחות מומלצת: הקלקה על הסרטון תעביר את הקורא לעמוד הסרטון בשרת שלו (יוטיוב, לדוגמא). שם ייאלץ ללחוץ פעם נוספת על ההפעלה.
בסיומה – יסגור את העמוד, ויחזור לנווט בחוברת. האפשרות אינה מומלצת כי היא "מוציאה" את הקורא מהעמוד שקרא, מאלצת אותו לפעול בדף אינטרנט חיצוני, ובסופו של דבר ייאלץ לעשות פעולת סגירה, כדי לשוב לבסיס המבטחים…

תגובה אחת
  1. איך יוצרים קטלוג דיגיטלי, איך יוצרים ספר דיגיטלי, איך יוצרים מגזין דיגיטלי

    […] יש להתחשב בתכונות האינטראקטיביות שמקנה הפורמט הדיגיטלי לפרסום, ולנצל זאת לטובתו. ניתן ורצוי לשבץ לינקים-חיים בתוך הפרסום, כך שהקלקלה עליהם "תקפיץ" את הקורא לעמוד אינטרנט רלבאנטי – בתוך החוברת, או מחוץ לחוברת.כדאי לשתול תמונות "קופצות", שבלחיצה עליהן התמונה גדלה, או נפתחת תמונה אחרת במקומה.ומעל הכל – אפשר ורצוי להטמיע סרטוני וידאו בתוך העמוד. […]